SEMANA
DAS LETRAS GALEGAS 2016
XORNADAS
DE XOGOS POPULARES NO IES DE CATABOIS
DEPARTAMENTOS:
LINGUA E LITERATURA GALEGA E EDUCACIÓN FÍSICA
TÍTULO:
MOVÉMONOS COS XOGOS POPULARES
No
noso instituto e na nosa contorna,observamos que o xogo tradicional
non se atopa recoñecido socialmente, véndose relegado habitualmente
a un segundo plano. O xogo tradicional (agás algunhas excepcións)
perdeu presenza nomeadamente entre a mocidade, centrándose a súa
práctica entre as “persoas maiores”, ou ben en programas
culturais que os protexen.
Co
gallo da Semana das Letras quixemos que o noso alumnado coñecese
unha parte importante da súa cultura participando nos xogos
populares. Na actualidade o influxo da televisión, os videoxogos, o
ritmo de vida a relación co medio ... impiden que os discentes
coñezan algún dos xogos populares ós que xogabamos nós e os nosos
país / nais.
Coordinan
a actividade Alberto Casal profesor de Educación Física e mais
Iolanda Sánchez Méndez, profesora de Lingua e Literatura Galega,
membro do EDLG e secretaria do instituto.
OBXECTIVOS:
- Realizar actividade física á vez que lúdica.
- Coñecer a riqueza da nosa cultura.
- Coñecer e respectar as normas establecidas.
- Favorecer a participación activa e dinámica nas actividades en grupo.
- Utilizar o xogo e os distintos códigos expresivos e representativos.
- Utilizar e reproducir textos da tradición popular: rimas, cancións... que acompañan aos xogos populares.
- Empregar o corpo de xeito global para explorar obxectos e espazos.
- Iniciar o recoñecemento do seu propio espazo para non inferir nos movementos dos outros/as e co fin de organizar os seus propios movementos para xogar e crear en grupo e en espazos compartidos.
- Aceptar as pequenas frustacións e manifestar unha actitude tendente a superar as dificultades que se presentan.
TEMPORIZACIÓN:
Para a
súa preparación: tres reunións entre os coordinadores da
actividade e o alumnado axudante para elaborar os carnés de
participación, o cartel anunciador, mercar o material deportivo como
agasallo do concurso…
Para a
súa realización: Os dous recreos dos días dezanove e vinte de
maio.
METODOLOXÍA:
- Exposición das regras dos xogos e do concurso.
- Creación dos carnés de control de participación.
- Creación de ambientes de aprendizaxe cos xogos populares onde participan tanto de xeito colectivo (por clase) como individual.
AVALIACIÓN:
A
avaliación do alumando vén dada pola entrega de premios aos máis
participativos, tanto na categoría Aula (3º PMAR) como ás
categorías individuais (as dúas alumnas máis participativas e os
dous alumnos máis participativos)
Estándares
avaliables:
- Participa en todos os xogos.
- Respecta as regras e as quendas de xogo.
- Favorece e anima á participación aos compañeiros e compañeiras.
- Valora as diferenzas e características dos demais.
- Acepta as pequenas frustracións con deportividade ante o feito de non quedar en primeiro lugar.
A
autoavaliación da actividade vén dada polo alto nivel de
participación do alumnado, tanto á hora de preparar todo o
material, como á hora da participación nos xogos.
Queredes ver os protagonistas?
Queredes ver os protagonistas?
E AS GAÑADORAS E GAÑADORES DAS XORNADAS DE XOGOS TRADICIONAIS FORON:
- CLASE MÁIS PARTICIPATIVA: 3º PMAR
- ALUMNAS MÁIS PARTICIPATIVAS: Nerea e Bibiana.
- ALUMNOS MÁIS PARTICIPATIVOS: Daniel do Rego e Joerge Teiga.
Ningún comentario:
Publicar un comentario