luns, 26 de novembro de 2018

QUÉROTE+ A ORIENTACIÓN DO DESEXO E A IDENTIDADE SEXUAL


                                 ( Sesión: xoves. 22/11/18 Alumnado 3º e 4º. Titoría 5ª hora. Docente: Rita López Castro)
A ORIENTACIÓN DO DESEXO E A IDENTIDADE SEXUAL

                Esta foi a unidade que estivemos a compartir o 22 de novembro deste curso 18/19, o grupo no que traballamos o Plan Proxecta QUÉROTE+ en 3º da ESO. Os compañeiros de  4º non tiñan profesora na hora e día que coincidiu, así que convidámolos a participar deste debate tan interesante, digo debate porque os nosos alumnos e alumnas están moi informados sobre os temas que lles interesan. Eu, como docente, aprendo cada día algo novo deles e iso é moi enriquecedor.                                                                                                           https://www.youtube.com/watch?v=PnDgZuGlhHs
Así que...  como eles e elas son os e as  protagonistas dos Plans Proxecta brindáronse xenerosos a axudarme e facer un resumo desta unidade, daquelo máis importante e que creían máis relevante destacar. Elixiron tamén a imaxe a poñer de todas as  que se nos ofrecían.
                Porque?...  preguntei e foron claros, non dubidaron Alicia, Ismael e Jose Antonio representantes do alumnado de 3º e do   centrochico,      chica e cultura xitana (importante no noso centro). En Esta radiografía (o amor non ten etiquetas), non se pode xulgar, pode ser unha parella, chico e chica, dous chicos, dúas chicas, unha nai e o seu fillo ou filla,un avó ou avóa co seu neto ou neta... un bico, un abrazo, un baile...                                                                                                     
Non se ve a raza, a parte externa, é só unha demostración de amor, de cariño.   Orientación do desexo, identidade sexual... esa é a cuestión??  
         Analizamos e diferenciamos fomentando, sempre, o respecto a diversidade, a ser, sentirse e manifestarse libremente. En palabras da alumna e alumnos que me guían:
         “É necesario romper mitos. O que vemos como diferente non debe ser excluído polos demais ou pola sociedade, aínda que, é certo, que cada vez está máis normalizado o amor entre persoas do mesmo sexo. Existe unha proliferación de series televisivas e en internet, que introducen a temática homosexual, que axudan a visibilizar este tipo de parellas. Opinamos que sería interesante abordar estos temas na programación infantil para normalizar a visión dos novos tipos de parellas. Cremos que a globalización do amor e das expresións amorosas deben ser aceptadas de forma inmediata, así enriqueceremos as nosas relacións ”
Tamén comentan que “sobre estos temas aínda hai certos perxuizos que fan que o tratamento da orientación do desexo sexa motivo de mofa ou burla”. Estas actitudes de burla, cara as opcións que nos parecen máis alonxadas de nós, son por descoñecemento porén é tan importante falar, debater, coñecer..., para entendelas e aprender a respetalas.
                                                                                (NO SOY TU CHISTE   https://www.facebook.com/nosoytuchisteSó nos queda explicar con palabras sinxelas a diferencia entre os  dous conceptos:
-       Identidade sexual: é o sexo biolóxico co que nacemos, se miramos a un bebé espido, dicimos que o que estamos vendo é unha nena ou un neno
A identidade de xénero é o sentimento propio sobre o noso xénero. Pode concordar ou non, cada vez vemos máis casos de nenas que se senten nenos e nenos que se senten nenas.
-       Orientación do desexo: é cara onde se dirixe o desexo ou atracción emocional, romántica ou sexual que unha persoa sente cara a outra. Sempre houbo  varias pero a maioritaria foi a heterosexual (atracción de distinta identidade sexual, home e muller) ata agora no que se evidencian outras opcións.                                                    
Espero que este recuncho aclare as dúbidas sobre os conceptos anteriores e motísimas grazas ao alumnado de terceiro que aceptou a miña proposta para guiarme neste artigo, sen eles e ela, posiblemente isto sería distinto.

Ningún comentario:

Publicar un comentario